Wednesday 29 August 2012

Redo för nya äventyr!

Heeej igen!

Nu var det lång tag sen sist någon utav oss skrev. Vi har kommit hem, landat, jobbat och bara haft en helt sjukt bra tid hemma i Sverige. Vad har hänt då?

- Fick jobb på en ny förskola, som jag fortfarande jobbar kvar på.
- Har gått ut en hel del och förtärat skrämmande mycket alkohol.
- Firat midsommar hemma hos Ussi, som var askul!
- Krockat med bilen.
- Spenderat tid på landet med en massa vänner och haft roligt!
- Åkte iväg med ett gäng på kryssning och röjde.
- Har varit och vänt upp och ner på Västerås.
- Lite förälskad gick man ju och blev också.
- Köpt gymkort, där jag spenderat mycket tid. (Cred till mig!)
- Tagit farväl av min storasyster som ska plugga i USA ett år.
- Blivit en exemplariskt bra dotter som bara gör allt rätt.

Jadu, det har varit en sjukt bra vår och sommar! Så nu när höstmörkret faller på så är vi redo att bege oss iväg på nya äventyr. Resan är nu bokad och klar. Eller ganska klar. Den 16 oktober drar vi oss iväg. Första destination blir Bali för att bara glassa, festa och ha det kul i 10 dagar. Sedan beger vi oss mot Australien för att stanna där på obestämd tid. Planen är att jobba i Port Hedland och tjäna en massa pengar. För att sedan göra det vi känner för. Kanske bosätta oss och jobba halvtid i Melbourne, för att alla säger att det är så kul där? Eller något annat. En sak är iallafall säker, det är att vi sedan ska resa runt Östkusten. OCH FYFAN vad taggad jag är! Det kommer bli hur roligt som helst! Ida och jag är en riktigt bra kombo! Så denna resa kan inte bli annat än lyckad, återigen.

Nu är det bara visumet vi båda väntar på. Vi båda har varit överdrivet chill när det gäller visumet. Vi trodde det var super enkelt att skaffa ett arbetsvisum till Australien, men tydligen inte. Pga vår tidigare trip är vi tvungna att genomgå en lung och bröströntgen. Och om vi då skulle ha något fel så kan vi ju båda två säga goodbye till resan. Så hoppas att inget är fel på oss nu, för då gråter jag blod.

Nu ska jag gå ut med Sigge, duscha och sedan kolla på lite family guy. Yey! Vi hörs! Ciaoooo

/Mimsan

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?