Sunday 24 February 2013

Team Trouble på äventyr!

Precis som Ida berättade är vi återigen på resande fot. Resan, som egentligen skulle börja på tisdag, blev tvunget att bokas om pga väderomställningarna och cyklonen. Så avskeden till alla kära blev betydligt hastigare än tänkt tråkigt nog. Det är inte förens nu man fattar att man faktiskt åkt och lämnat alla för ytterligare ett äventyr.

Resan startar i Melbourne som vi tidigare sagt. Sedan reser vi upp mot Cairns i den takten vi vill och kan. Det är det enda vi vet för tillfället. Vi beräknar att resa runt i 2 månader tillsammans. Och efter dessa två månader är planen att jag åker till min älskade Johnny för att bo och jobba tillsammans i Port Hedland. Och Ida ska förmodligen möta upp Joshy i Cairns för att sedan bila neråt till Port Hedland i en månads tid. Sedan ska dom, likt oss, bosätta sig i Port Hedland för att tjäna pengar. Vad vi kommer jobba med vet vi inte ännu, men det kommer förhoppningsvis lösa sig när vi väl är där.

När jag tänker igenom min Port Hedland tid blir jag lycklig. Jag har haft det sjukt bra under alla omständigheter. Det är ingen rolig stad. Men det är så mycket fina människor vi lärt känna. Jag har träffat min kärlek där. Inte trodde jag att Port Hedland skulle göra mig kär direkt. Inte hade vi planer på att resa östkusten upptagna.. Men this is it. Det är vår resa. Utan killar. Men ändå med killar. Äventyr. Fest. Bada. Sola. Vi två. Fortfarande team Trouble. Wohooooo! 

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?