Monday 2 January 2012

Full moon party

Nyår på Koh Phangan, full moon party, måste vara ett av de bästa ställena att fira nyår på. Vi åt middag på Koh Samui innan med föräldrarna sen drog ungdomarna till koh phangan. Man har hört att de skulle vara galet, men ja hade inte förberett mig på hur det var. Det var hur mycket människor som helst, vet inte hur många tio tusentals taggade människor som alla hade som mål att festa och ha skitkul.

Vi hade på oss neonfärgade linnen och direkt när vi kom till ön köpte vi kroppsfärger i olika färger. Msn ritade och skrev saker på hela kroppen, på kläderna, på andra människor, ja överallt helt enkelt. Gatorna var som en fullsmockad julmarknad bara att stånden sålde buckets med dricka och självlysande och blinkande grejer, och att alla människor sjöng, drack och dansade. Låter väl lite roligare än den i gamla stan Kanske. En bucket kostade ca 70 svenska kronor och innehöll 300 ml sprit. Prisvärt kan man ju verkligen säga.

Stämningen va helt galen överallt och hela stranden var fullsmockad med människor. Det vi visste redan innan var att man skulle hålla ihop och inte tappa bort varandra eftersom det är omöjligt att hitta varandra igen. Så vi var ju smarta och bestämde en mötesplats. Vi var inte allt för smarta kanske eftersom vi valde utanför den bar där det var flest människor och alltså typ omöjligt att hitta varanda. Så den planen funkade ju inte. De flesta av oss höll ihop till tolvslaget men efter det spårade det ut. Jag lyckades tappa bort min mobil i en tuktuk tidigare på kvällen innan middagen ( sooorrry Jonathan) så det var inget snack om att ringa. Hur som helst tror jag de flesta av oss var ensamma nån gång under kvällen. Jag va utan sällskapet större delen men hade hur kul som helst endå. De flesta åkte hem vid 5 tiden då det började bli lite mindre folk, fortfarande hur mycket som helst, men jag stannade kvar med mina nyfunna vänner från England och Australien och tog sista båten tillbaka till Koh Samui vid 8. Vid 10 tiden kom jag hem med målarfärg över halva kroppen och såg rätt trött ut. Men det var bara att packa väskan, sova 45 minuter och sen checka ut. slitet, men värt!

Kan utan tvekan säga att det var mitt bästa nyår någonsin! Vi har en massa kul bilder men de kommer upp senare när vi har tid och lust.

Slänger in ett grattis till världens bästa mamma som fyller år idag. Om du ser det här så ring Marias nr som jag skickade när du kan. Hoppas din födelsedag är bäst. Älskar dig!


/idisen

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?