Monday 17 September 2012

I'm sick, man!

Tja! Just nu ligger jag i soffan med en stor filt över mig. Jag är sjuk, buhu. Min hals gör jätteont och jag har feber. Så lite synd är det om mig faktiskt. Så idag blev man hemma ifrån jobbet, likaså imorgon. Herregud, hur ska jag klara detta? Jag blir så fruktansvärt rastlös lätt. Så jag har en känsla av att mamma kommer få nog av mig dessa dagar jag är hemma, haha..

Helgen har varit minst sagt bra. I fredags var jag ju som sagt med Elin och tog det lugnt. Och i lördags så var vi hemma hos Ussi och firade henne lite lätt. Hon fick en fotoram som jag hade lagt in massa bilder i och en "till dig"-bok. "Till dig"-boken är, enligt mig, världens finaste bok. Det är en bok där man fyller i minnen, råd, tips, komplimanger, lägger in bilder osv osv. Den är hur gullig som helst! Har tidigare gett en sånn bok till Ida, Elin och nu Ussan. Så nu väntar jag tålmodigt på att få en jag med.. (pik till er alla!)

Iallafall, det var jättetrevligt hos Ussan. Jag och Ida stannade till klockan halv 2. Sedan drog vi hem till mig och sov. Och igår när vi vakna firade vi faktiskt att det bara var 1 månad kvar till avresa. Så vi åkte till Sollentuna och åt lunch och myste. Sedan drog vi förbi Elgiganten där Ida köpte en MacBook Air. Så nu är vi båda välutrustade och redo att resa ut i världen!
Efter det åkte jag hem och städade rummet, för att sedan dö av feber i sängen. Det är så typiskt mig att skita i att jag är sjuk och tro att det ska gå över. Men det visar sig vara fel taktik, då det alltid förvärras.

Idag lär jag ju inte göra så mycket. Ska kolla på tv och faktiskt bete mig som en sjukling för en gångs skull. Ska faktiskt bli rätt mysigt! Ha det bra!

Lite bilder från i helgen:






/Mimmi

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?