Tuesday 4 September 2012

Nämen tja...

Sitter just nu utomhus med cigaretten i högsta hugg och röker. Illa. Snart blir det ändring på det. Dels för att jag inte vill vara en rökare, och för att cigaretterna i Australien inte är billiga. Jag hörde att ett paket kostar runt 120 svenska kronor. Vilket blir en väldigt dyr vana tyvärr. Så jag återkommer med datum (som jag lyckas skjutas på hela tiden!) när jag slutar med denna hemska sysselsättning.

Idag har jag jobbat. Har kännt mig sådär överlycklig hela dagen, vilket gör mig till en extra bra fröken till alla fina barn. Efter jobbet var jag också flitig och lagade middag till mamma, Stefan och mig. Och sedan gick jag och mamma en PW med stavar. Woho! Har kännt mig extremt duktig idag helt enkelt. Så all credd till mig!

Imorgon jobbar jag som vanligt. Jag har gymnastik med barnen hela förmiddagen. Efter jobbet ska jag träna och träffa Ida. Vi ska ännu en gång göra ett försök att planera lite. Men det lär väl inte ens bli av som alla andra gånger, haha! Det måste bero på att "planera" är för tungt belastat ord som vi inte orkar göra efter en tung jobbdag.

Nu kommer mamma och stör mig i mitt tänkande. Mamma försöker ge igen efter att jag störde henne när hon jobbade tidigare idag. Så nu trummar hon sin mobil på min hand och pratar med mongo-röst till mig.  Jag hatar när man försöker låta sur, men lyckas skratta iallafall. Suck. Mogen mamma man har, haha. Orkar inte ens försöka tänka när hon håller på såhär. Vi hörs! Hejdå!

/Mimmi

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?