Monday 18 March 2013

Jelly wrestling

Sista dagen i Byron då. Sitter med en baksmälla som inte går att beskriva. Kroppen värker som fan och ringarna under ögonen har förvandlas till stora blåtiror. Det är Team Trouble dessa dagar. Haha.
Sista natten i Byron var helt klart annorlunda. Hostelet bjöd på brottning i Jelly för tjejer som frivilligt ville ställa upp. Det var 200 dollar på spel och 100 dollar gratis i baren om man bara ställde upp. Tänk er en liten plastpool för barn fylld med jelly. Det skulle man brottas i. Alla skulle få varsin strumpa som man skulle sätta på sin vänstra fot. Och det enda man skulle göra för att vinna är att kasta sig över motståndaren och slita av strumpan 3 gånger. Och givetvis skrev jag upp mig. Jag menar, vad gör man inte för lite pengar?

Nervositeten innan var helt obeskrivlig. Satt och skakade medan jag såg dom andra tävlande före mig. Men när det väl var min tur så förvandlades nervositeten till adrenalin. Jag slet av strumpan 3 gånger om och vann. Sen var det semifinal. Vilket jag också vann med 3-1. Så jag var i final. Jag mot en stor jävla tyska. Jag var helt mörbultad vid det här laget. Det är en så fysisk ansträngning att brottas, ni anar inte. Och i jelly som gör allt så sjukt halt. Så tyvärr vann jag inte mot tyskan, hon vann med 3-1 mot mig. Men men, var riktigt besviken och otaggad ett tag. Var riktigt nära på att börja gråta av besvikelse. Men efter ett tag släppte jag det och gick ut med Idisen och spenderade varenda lite öre på min betalade barnota. Och det var kul! Folk kom och gratulera och sa att dom hejat på mig och trodde jag skulle vinna. Så det var ju kul att höra.

Jag har värk i hela kroppen nu. Och många har hejat och kommenterat om gårdagen "hur galen jag var". Så jag är mer än redo att dra till Surfers Paradise nu. Pallar inte vara känd som den galna brottartjejen haha. Speciellt inte när jag är i det här tillståndet. Nu ska vi spendera sista barnotan i den här baren. Denna gång: mat, inte dricka. Vi ska ha två LUGNA dagar i surfers. Pjuuuh

St. Patricks day - Live band

St. Patricks day - Will, Jason och jag

St. Patricks day - Jason, Ida och Will

My destiny.....

Det här är den enda bilden från igår. Det var inte tillåtet att fota eller filma medan vi brottades. Tack och lov för det!

1 comment:

  1. heeeej mina fina vänner! Gillar hur bloggen uppdateras mer och mer! :D
    Mimmi shit vad coolt att du ställde upp, hoppades verkligen att du skulle vinna men $100 i baren låter ju ändå jävligt bra! Använde du upp allt??
    PUUUSSS på er och jag saknar er massa!!! LOVE YOU!!!!

    ReplyDelete

Jaha, och vad fan vill du säga?