Tuesday 12 March 2013

So Long Sydney

Vår sista natt i Sydney är kommen och jag måste erkänna att det ska bli rätt skönt att lämna stället. Storstadslivet är charmigt i sig men nu har vi fått nog av det. Imorgon bär det av mot kära Byron Bay. Stället vi aldrig hört något dåligt om. Många har konstaterat att vädret varit extremt regnigt men att det spelar ingen som helst roll, livet i Byron Bay kan inte vara annat än kul. Efter ett par minst sagt lugna kvällar, för lugna för att falla oss i smaken, är vi mer än redo att ge oss in i Goon-livet igen. Efter check out imorgon blir det förhoppningsvis luncha med vår älskade och saknade Andrea innan vi hoppar på bussen som 12 timmar senare rullar in i Byron Bay. Att festandet lugnat ner sig har varit bra för vår ekonomi som allt för enkelt inte följer planerna. Vill helst inte dela med mig av att vi första 10 dagarna spenderade nästan 10000 svenska kronor. Det sved när jag kollade kontot. Men nu när vi varit mer sparsamma, varit förvånansvärt lugna med shoppandet och inte festat så mycket är vi lite mer i fas. Hostelet i Byron har dessutom gratis middagar vilket är mer än välkomnat för tillfället. Just nu är jag lika bränd som en baconbit som spenderat natten i en fritös. Så här solbränd har jag inte varit någon gång under hela Australien vistelsen. Och då menar jag bränd inte brun. Glömde väl bort att ozon lagret här är riktigt kasst och att solkräm är ett måste. Men som tur var glömde jag inte solstift på läpparna och lyckades tydligen smeta lite utanför så där har jag lyckats skaffa mig en snygg clownlook. Yiha! Hur som, dagen spenderades i Manly, en 30 minuters båtfärd bort. En mysig strand fylld av surfare, mysiga restauranger och samma härliga laid back känsla som i Byron. Mysig dag som avslutades med en gratis middag på hostelet, nu börjar vi likna riktiga backpackers.



Har hört att det blivit riktigt kallt där hemma igen? hualigen

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?