Thursday 9 February 2012

Catch up 1!

Hej igen alla!

Jag minns inte senast nar jag bloggade men jag ar ledsen for det, eller egentligen inte, livet har borta ar sa bra att man helt enkelt inte har tid att blogga hela tiden. Ska dock forsoka bli nagot battre sa jag slipper sitta som jag tankt nu och summera senaste manaden.

Det kommer antagligen bli lite hackigt eftersom Mimmi bloggat lite da och da men jag tankte fylla i med lite saker emellan. Saker vi inte skrivit om ar bland annant Koh Tao. Dit akte vi efter Koh Samui och innan Koh Phangan. Jag raknar inte med att ni ska ha koll pa nar det var men det var iallafall i borjan av Januari. Vi hade bara nagra fa dagar pa den extremt underbara on men tiden dar var enda hur bra som helst. Koh Tao ar kant for att ha billig och bra dykning sa jag och Josefin passade pa att ta varat Open Water dar. Det ar nagot jag alltid har velat gora, och nu antligen kan jag saga att jag ar en dykare. Vi hade lite ont om tid sa vi fick kora pa ett valdigt tajt tidsschema med en egen guide, pa svenska. Nagot dyrare men helt klart vart. Simon, var dykarinstruktor var hur trevlig som helst och var snall nog och holl teorilektioner med oss till halv 1 pa natten. Kan lata hemskt, men kan nog saga att det var en av de battre lektionerna nagonsin. Lektionen var inte i ett trakigt klassrum, utan i en bar, och vi fick ocksa bestalla in nagra drinkar for att slacka torsten. Basta inlarningstekniken? Efter det spenderade vi en halv dag i poolen men massa ovningar sen var det 4 dyk pa oppet hav och lite mer teori. Sa nu har vi koll pa det mesta och far ge oss ut och dyka sjalva, tjoho!

Vi kommer aka tillbaka till Phi Phi snart igen och da kommer vi ta varat advanced, sa vi far dyka till 30 meter och pa natten, sa vi kan se lite vrak och grejer. Langtar som bara den!



/Ida

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?