Wednesday 29 February 2012

Bangkok Baby, med en ton av bitterhet

Nu ar vi aterigen i Bangkok. Najs stad, om man har pengar. Shoppingen har kan ju vara hur bra som helst, om man har pengar. Nu later jag lite depp men sant ar livet. Jag maste helt enkelt halla i slantarna for att ha rad att ata. Men sant ar livet. Det ar inte sa jobbigt att inte kunna shoppa nar man reser, men just i Bangkok, en stad dar det enda du kan gora ar egentligen att shoppa och festa sa ar det lite svarare. Suck. De andra far val vifta pa sedlar och shoppa sa far val jag sta for festandet. Ar iof inte helt fel det heller.

Nu bor vi iallafall mitt pa Koh San Road i ett valdigt billigt boende, extremt frascht for det priset ocksa. Det ar najs. Extremt frascht var kanske en overdrift. Det ar iallafall inte ofrascht. Ikvall ska vi pa nattmarknad. De andra ska val shoppa fina toppar medan jag far luftshoppa, tvivlar pa att det finns fonster i alla stand sa inte ens fonstershopping kan jag agna mig at.

Bara for att fortsatta pa den bittra tonen kan jag tillagga att jag igar brande oversidan av handerna. Bada tva!! Hur lyckas man med det? Har inte ens anvant solkram dar tidigare men igar, da javlar hamnades solen. Pa en och en halv timma gjorde de sa mina hander har gjort ont i over ett dygn. De kan inte vara i solen for da kanns det som om de brinner, du kan inte rora dom for da kanns det som om nagon sticker nagot i dem och du kan inte rora dom helt ut eftersom brannan gjort dem stelare an vanligt.

Jag ska nog inte klaga pa att jag ar i en storstad enda, jag kan ju knappast ligga pa stranden med mina fina roda hander.

Annars leker livet och vi har det hur bra som helst! Den bittra tonen var bara tillfallig! Jag har varldens basta vanner och ar pa varldens basta resa och jag har varldens basta ar framfor mig!

Puss och kram / Ida

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?