Monday 6 February 2012

Siem Reap

Hej alla dar hemma! Jag vet att vi suger pa att uppdatera om allt. Sa all cred till er trogna lasare som ar kvar!

Just nu ar vi i Kambodja, Siem Reap. Jag och Maria akte hit for 3 dagar sen och Ida, Ussi och Ellan kom hit igarkvall. Och nej, vi har sjalvklart inte brakat ni som tror det. Idas kille fran Thailand kom till Laos precis nar vi skulle dra. Sa da valde Ida och Ussi att stanna i Laos 2 extra dagar. Och jag och Maria drog i forvag till Kambodja, da vi kande oss fardiga i Laos.

Fran Laos till Kambodja var det en 30 timmars busstur. Som sedan blev 37 timmar. Livet ar hart som backpacker ma jag saga. Jag och Maria akte 5 olika bussar, varav en var fullproppad. Vilket resulterade i att jag och Maria fick ha en liten pall i mitten av gangen for att sitta pa i en 12 timmars busstur. Det varsta var nog att ligga pa ett hart, kallt golv. Utan att behova resa sig safort nagon javel skulle ga forbi. Sa det var inte kul. Men nu ar det gjort och jag ar glad att vi inte kommer gora det igen!

Siem Reap ar jattemysigt maste jag saga. Vi bor pa ett ganska lyxigt hotell med pool, wifi och gratis datorer att lana. Och hela alltet gar pa 30 kronor var per natt. Sa det ar inte alls farligt! Staden ligger 5 minuter ifran, och ar jattecharmig. Vi har redan hittat varat favvocafé som vi visade dom andra har idag. Men utover caféer och restauranger sa finns det inte sa mycket annat. Men ibland ar det ganska skont att inte gora nagonting. Speciellt efter 2 veckor i Laos, som var allt annat an lugnt!

Ikvall ska vi nog leta reda pa en biograf. Film ar verkligen nagot man saknar pa resande fot, sa hoppas dom har nagra bra engelska filmer! Om annars blir det val att ga till varat café och hanga hela kvallen. Det ar sakert lika nice det ocksa! Nu ska jag skriva lite om Laos! Woho! Ha det bast! /Mimsan

Tillagg: Idas kille ar inte thailandsk. Han ar en svenne med blont har och blaa ogon. Det var viktigt.

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?