Monday 13 February 2012

Juste, kameran jag kopte var ju fail. Kom hem provade den igen, ar nu ganska saker pa att den inte var ny sa jag akte tillbaka morgonen efter for att lamna tillbaka den. 9 gick var pickup och halv 9 bestamde jag mig for att stressa dit och krava pengarna tillbaka. Det hade ju sjalvklart inte oppnat som alla sa utan det var bara ett fatal stallet som borjat fixa iordning. Helt desperat lyckas jag salja min kamera till en tjej som behovde den och gjorde en forlustaffar pa 200 svenska kronor. No big deal med tanke pa att bilderna jag tog med den blev alldeles suddiga. Det sa jag sjalvklart inte till henne utan var glad over att slippa den. Da hade jag en kvart pa mig att ta mig tillbaka sa jag tankte att det var gott om tid eftersom vi bodde 5 minuter darifran med Tuktuk. Det var rusningstrafik den har morgonen och min tuktukforare hittade inte till hostlet som han lovade. Sa nar vi virrat runt i huvudstaden inser jag att klockan ar 5 over 9, var pickup har gatt och Maria och co inte hade nagon aning om var jag var. Phnom Penh ar kant for att vara superkriminellt sa jag kan tanka mig att oron steg nar jag inte kom tillbaka. Extremt arg, stressad och irriterad skaller jag ut tuktukforaren utan att betala och hoppar pa forsta basta motorcykeltaxi. I know, kanske inte sakraste sattet att ta sig runt i en extremt trafikerad stad men jag var sa stressad att jag holl pa att do. Aven den foraren sa att han visste var hostlet lag sa jag litade pa han. Kan saga att jag kom tillbaka till hostlet en timma senare, efter att ha fragat 20 personer om vagen, utan att kunna informera mina alskade vanner om var jag var, kravt killen att kora det fortaste han kunde och sa sjukt javla arg. Lita aldrig pa en Kambodjan sager jag bara. Sjalvklart hade mina stackars vanner blivit oroliga och gatt for att leta efter mig. De hade alla stannar kvar och skippat bussen sa det blev ett kart aterseende nar alla var pa plats hela och friska.

Sa det jag ville saga med det har var att jag har fortfarande ingen kamera sa det blir inte mycket bilder har inte. Sorry for det!

/id

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?