Saturday 11 February 2012

Sol, bad och fest!

Tjenare! Nu ar vi som sagt i Sihanoukville. Kom hit igar efter en busstur pa 5 timmar. Och har sedan dess blivit stormfortjusta i staden. Vi bor pa ett hotel 10 meter ifran staranden. Och langs med stranden sa ar det restauranger, grillar och mysiga soffgrupper uppstelt. Riktigt charmigt verkligen. Sa igar fick vi i oss lite mat som inte ursprungligen kommer ifran Asien. Utan bara en vanlig bbq kyckling med sallad. Antligen! Visst att asiatiskt mat ar gott, men nu ar vi alla sa trotta pa det. Sa det ar skont med lite omvaxling!

Idag har vi legat pa stranden under dagen. Antligen ska brannan borja komma igang. Jag har kant mig riktigt blek pa senare tiden. I och med att jag blev brunett sa kanns det extra viktigt att ha lite farg. Men det ar pavag nu, vilket ar skont! Har ska det ocksa vara mycket drag enligt Ellan, som har varit har tidigare. Sa nu efter ett 10 dagars uppehall fran lite festligheter ar det dags igen!

Har i Sihanoukville ska vi stanna i 1-2 veckor, beroende pa vad vi kanner for. Vi ar starkt sugna pa att volontar arbeta pa en skola eller barnhem ocksa. Och eftersom att vi redan varit i Kambodja i 1 vecka, sa har vi 3 veckor kvar pa visumet. Och vi vill helst volontara i minst 10 dagar, eller 2 veckor. Sa vi far se. Jag ar iallafall riktigt sugen pa att volontara. Jag tycker att det ar sa kul att lara ut och vara med barn! Saknar mina alsklingar pa dagiset dar hemma, riktigt mycket! Sa jag maste fa nagonting som kompenserar min saknad till dom. Nej, men volontara skulle vara sjukt kul!

Ni som har kollat facebook har aven sett att jag och Ida ska till Austrtalien i host. Och det ska vi ocksa, med 99,9 % sakerhet. Och det kommer bli grymt! Jobba 4 mander, fa ihop narmare 80 tusen. Och sedan resa runt vid ostkusten. Aaah sa taggad! Vi kommer sjalvklart aterkomma mer om detta, men det kommer med storsta sannolikhet ske. Det maste ske! Puss pa er! /Mimmey

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?