Friday 30 November 2012

Baksmälla och julplaner

Jag kan inte beskriva med ord hur skönt det är att ha lite internet på datorn igen. Helt underbart att kunna gå in och blogga när jag vill, lägga upp lite bilder som inte är flera veckor gamla och hålla koll på vad som händer i världen. Känns jävligt bra måste jag säga. Känns så bra att kunna använda min mac. Kändes ju lite surt att köpa en mac för 13 lax inför resan, och sedan inte kunna använda den..

Nu ligger både jag och Ida nerbäddade i sängen. Jag fick ett ryck och städade rummet idag så att messen från igår inte syntes till. Så nu har vi gosat ner oss i vår king size bed med lite stearinljus och våra fina datorer. Vi valde att inte gå ut idag. Vi hade en big night out igår med karaoke och vodka sunrise, vilket vi som givet fick lida oss igenom idag på jobbet. Vi är två riktiga kämpar som går ut kvällen innan en jobb dag. Det är fan modigt att dricka sig full, sova 4 timmar och sedan gå upp och jobba i 40 graders värme med helkroppsställ. Vi har krigat rent utsagt. Så denna fredag har vi inte gjort något särskilt. Vi lagade middag och åt. Sedan kom Johnny över och vi kollade på lite boenden i Broome inför nyår. Vi kommer att åka till Broome den 29:e dec och komma tillbaka den 4 januari. Så det blir en kort, men förhoppningsvis kul liten resa. Vi valde att inte ha så mycket semester, vi är ju faktiskt här för att tjäna pengar. Så vi kommer förmodligen ta ledigt på julafton och juldagen. Och på julafton kommer vi ha huset för oss själva. Så jag och Ida har bestämt att slå till stort och laga massa svensk julmat, ladda ner Kalle Anka och bara mysa vi två. Kommer bli riktigt mysigt att ha huset för oss själva faktiskt..

Imorgon är det jobb som står på schemat för Swedish Landscaping Mafia. Vi kommer att jobba heldag, så direkt efter jobbet är det bara gasen i botten hem och fixa sig. För då är det BBQ, yiiiiiha! Det är hos en av Doyles jobbarkompisar som har den. Så det ska bli skitkul se vad det är för människor. Jag är hur taggad som helst!
/Mimmi

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?