Tuesday 13 November 2012

Bästa Bali


Jag känner inte att jag har skrivit nog om Bali. Jag har varit tvungen att smälta all den kärlek jag känner för staden.

Som ni vet var det mycket fest. Eller snarare bara fest. Från morgon till kväll. Så mycket alkohol vi drack under dessa 10 dagar är nog en normal människas årliga alkoholkonsumtion. Det beror nog delvis på att vi bodde på världens bästa och roligaste hotell, där det var fullt normalt att beställa en stor stark drink till frukost. Vid klockan 10:00 började festen. Då pumpades det hög dans musik ur högtalarna och folket samlades i poolen för att dricka och glassa i solen.
Stämningen smittade av sig på en. Det var bara fest och ren lycka.
Men för att ha konsumerat så mycket alkohol så mådde kroppen minst sagt bra. Jag hade svurit på att ha en vit dag ett x antal gånger. Men ändå lyckades jag stå med en drink i handen sekunden efter.

En natt trodde jag verkligen att jag skulle dö. Jag vaknade upp och bara skakade och hackade tänder. Och i nästa sekund blir jag så törstig att jag tror jag ska dö. Jag kastar mig på kylskåpet och häller i mig alla betalvatten som fanns. Sedan kastar jag mig över halv tomma vattenflaskor och rent utsagt kramar plastflaskan på dropparna. Sedan slänger jag mig över luren och ringer roomservice och ber dom komma med vatten. Och efter 1 minut utan vatten i syn kastar jag mig ännu en gång på luren och ber dom skynda sig. Och när dom inte dykt upp under den minuten slänger jag mig på luren en tredje gång, varav personalen skrattar när dom återigen tar emot min beställning. Men jag sket i vilket ”I like… I would like to have my botteel of wlater NOW, plxzzz??”
Sedan sprang stackarna till rummet med två vatten som jag kastade i mig… Good memories!

Som sagt, kroppen strejkade efter denna 10 dagars misshandel. Det är förens nu jag börjar känna mig någorlunda återställd. De konstanta rödsprängda ögonen börjar långsamt försvinna och kroppen känns i balans. Så nu är jag minst sagt redo för en dag och natt i Bali igen. Bali var den absolut roligaste resan jag någonsin åkt på. Alla människor vi träffade, Bountys hotell, poolbaren, Alleycats och Jug Illusion. Allt minns jag med en så sjukt stor lycka och glädje. Människorna kommer vi se till att träffa under vår framtida östkusten trip. Och Bali… Kära, älskade och bästa Bali, Dig ser vi också snart igen!
/Mimmi

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?