Sunday 4 November 2012

Hem Ljuva Hem


Andrea har ju verkligen hjälpt oss med allt. Tanken var att vi från början skulle bo i en husvagn som finns på Andreas tomt, men sen hittade hon ett ställe som ligger bara 3 minuter från henne med pool och grejer så då tog vi det istället. Och oj så tacksamma vi är för det. För det första bor Andrea i ett sunkigt hus som regelbundet gästas av kackerlackor och möss. Och för det andra så är husvagnen ännu ofräschare än huset och jag vill inte ens veta vad som bor där. Tack och lov för att vi bor här i stället. Vi bor med en svensk tjej, hennes aussiekille och en till aussiekille. Huset är stort och väldigt fräscht med pool. Det är rätt nyrenoverat och ovanligt fint för att vara i PH. Vi bor mer eller mindre i ett kollektiv. Gemensamt kök och gemensamt badrum. Det är helt enkelt bara att vänja sig. Och det måste jag säga att vi har börjat göra. Våra roomies är jäkligt bra så vi har nog haft lite tur. Jag och Mimmi kom in i en liten depression när vi till en början kom hit till PH. Tanken slog oss; vad fan gör vi här? Vad kan man göra här? Överlever vi det här? Ja tankarna var många. Men en första lösning var att försöka känna sig hemma. Så Andrea tog oss till det härliga köpcentret i PH där vi gick loss på inredning till rummet. Vi köpte täcken, lakan, ljus, korgar, galgar och massa grejer som kan behövas för att vi det att kännas som vårt rum. Och nu gör det det. Efter att ha spenderat x antal tusen på grejer måste jag erkänna att jag är mer eller mindre nöjd. Jag trivs helt enkelt. Känslan som man hade från en början är som borta, och jag trivs bättre än jag förväntat mig. Vi har ju såklart blivit som ett par. Mimmi är kocken, eftersom hon älskar att laga mat och är duktig på det så sköter hon mer eller mindre allting som har med matlagningen att göra. Själv sköter jag då disken och tvätten, och är mer än nöjd med det. Eftersom jag har någon form av kontrollbehov vad gäller renlighet i köket är det som gjort för mig.







Planen är att vi den närmsta månaden ska flytta ihop med Andrea, Doyle och två från deras hus. Andrea vill bort från hennes skabbiga lilla hus, som trots äckliga djur faktiskt är lite charmigt. Och vi måste i stort sett flytta för att hyran här är extremt hög. Vi betalar 300 dollar var i veckan. I veckan! Ni kan ju tänka er hur mycket det är. (Gångra med 7) Så om vi flyttar så ska vi försöka få ner den till halva åtminstone vilket skulle vara skitbra för vårat sparande. Plus att det vore hur kul som helst att bo ihop med Andrea!  

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?