Tuesday 13 November 2012

Vår tid nu


Ida gav mig en bok på flygplatsen, direkt efter vi sagt adjö till familjen. Det är en bok, eller snarare ett album som hon kämpat jättehårt med. Första sidan står det en text till mig som är hur fin som helst. Och resterande sidor är fyllt med bilder, citat och en lång bucket-list som jag ska kryssa i under resans gång. Sen är det mycket ”fyll i själv”- delar där jag själv ska kryssa i eller fylla ut sanningen om trippen. Mycket gott helt enkelt. Jag kan ju meddela att jag stolt redan checkat av 9 saker på denna Bucket-list.. Och mer ska det bli!

Vi har uppdaterat denna bok väldigt flitigt under resans gång. Vi har skrivit ner roliga saker människor sagt till oss, så att vi aldrig glömmer dessa små saker som gjorde vår resa extra rolig och speciell. Det här är förmodligen den sista långresa vi gör tillsammans och den vill jag aldrig glömma. För efter den här resan måste man ju börja bli seriös och ta tag i framtiden osv.. Usch, orkar seriöst talat inte ens tänka på det! Vi är unga, dumma och befinner oss just nu på vår andra långresa tillsammans. Just nu finns bara nuet. Och det ska vi leva fullt ut! 
/Mimmi




No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?