Saturday 10 March 2012

Koh Lipe

Hej kara ni!

Just nu sitter jag och Maria pa ett internetcafe och softar. Solen steker pa utanfor, men vi orkar verkligen inte sola. Stekar Maria gick givetvis upp tidigare for att kanna pa solen. Och jag, som borjat avsky att sola, gick upp senare till stranden. Och gick lika snabbt tillbaka bort ocksa. Solen ar outhardlig, men jag antar att man inte far klaga. Sol ar battre an moln. Men ibland far man lite for mycket av det goda..

Ussi och Ida kommer att komma idag ocksa till Koh Lipe. Dom blev kvar pa Phi Phi med anledningen att Ussi forsov sig lite den dagen vi skulle aka.. Haha! Sa Ida stannade kvar med Ussan och jag och Maria akte i forvag. Det ar sa vi har bestamt att det ska vara. En stannar och dom andra tva aker i forvag, om nagot sant har hander. Iallafall! Innan var vi pa kara Phi Phi. Denna gang skiljde sig tyvarr valdigt mycket ifran forra gangen. Nu var det aldre par som var dar, det regnade hela tiden och ja.. Inte lika bra drag som forut! Ussi och Ida gjorde iallafall deras dykcert (advanced) dar och jag och Maria gled runt pa massager och internet cafeer. Sa det var fortfarande mysigt! Vi gick ut en dag dar med dykinstruktorerna. Sa det var trevligt!

Nu ar vi som sagt pa Koh Lipe. Vi kom hit igar efter 2 batfarder som gick pa 7 timmar ungefar. Harlig fard! Vi satt pa soldack och solade nastan hela batfarden. Runt 5 tiden kom vi hit. Riktigt mysig liten o. Otroligt vackert stalle, med charmiga restauranger langs smagatorna. Sanden ar kritvit och vattnet blatt. Harligt liv man har anda...

Nar man ar och reser sahar finns det ju inte sa mycket saker som man planerar. Man gar liksom runt och gor lite vad man kanner for. Sa vi funderar pa att kanske vara inne pa internet 10 minuter till. Ata lunch. Och sedan lagga oss i skuggan och lasa en bok. Bocker ar nagot vi alla stracklaser da vi har lust och tid. Ingen av oss har tidigare varit bokmaler, men nu ar vi alla det! Jag blir uppriktigt glad och exalterad att kopa en ny bok och sedan borja lasa den. Jag alskar bocker och kommer fortsatta mitt lasande pa hemmaplan. Jag ar nog inne pa min 13:e bok nu. Som jag borjade med igar natt, och kommer lasa ut idag. Bocker ar soft! Jag alskar det!

Puss och kram! /Mimmi

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?