Saturday 17 March 2012

The notebook

Annu en dag spenderad i paradiset. Mycket harligt ar det. Dagen har spenderats pa stranden. Badade och solade lite. Men sedan checka jag ut. Jag ar ingen pressare som jag var an gang i tiden. Jag orkar seriost talat inte. Sa jag gick till en bar vid stranden. Kopte mig en lemonade. Och satt med min ny inforskaffade dagbok och skrev lite tankar om livet i allamanhet.

Igar kopte bade jag och Ida en dagbok. Min forra dagbok som jag fick av min faster Pernilla innan jag akte, ar redan fullproppad med historier och tankar. Sa jag var tvungen att kopa en ny. Dagbok ar bland det basta foremalet har pa resan. Safort jag har gjort nagot kul, ar uttrakad eller behover komma ihag nagot sa skriver jag ner det. Mycket tid har spenderats med dagboken helt enkelt. Och det har alltid varit tacksamt att ha den med sig overallt.

Jaja! Igar kvall efter middagen lag vi alla inne pa rummet. Jag och Ussi blev lite rastlosa och bestamde oss for att dra ut pa en Irlandsk pub for att dricka lite Kaffe Baileys. Sa vi gjorde oss redo. Vi kladde pa oss. Sprutade myggspray pa kroppen. Grabbade tag i dagboken, pennan och kortspelet och drog oss dit. Dar satt vi med vara dagbocker och skrev listor for framtiden. Pratade gamla minnen, nuet och framtid varvat med lite kortspel. Riktigt trevlig kvall, helt enkelt.

Igar bokade vi aven flygbiljett till Kuala Lumpur. Dit aker vi den 19:e, sa vi har 2 natter kvar har i Langkawi. Sa ikvall ska vi ut och ata pa nagot mysigt stalle, kanske ta nagra drinkar och fira St Patricks-Day. Jaja, well see! Hoppas ni har det bra hemma iallafall! Puss! /Mimmi

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?