Tuesday 6 December 2011

Mr Cool

Jag maste bara saga att jag ar sjukt impad av mig sjalv och mina adrenalinfyllda aventyr. Det forsta jag gjorde vad fallskarmen fran 15000 feet. Inte meter som jag tror jag skrev i ett annat inlagg. Man ar lite virrig och har inte riktigt koll pa nagot har borta, skyller pa det. Jag var faktist inte ett dugg nervos forran de oppnade dorren och man hangde ut over kanten. Jag hade  riktigt tur med vadret, en av de finaste dagarna har i Queenstown. Valdigt varmt och helt klarbla himmel. Som gjort for att hoppa fallskarm. Sa jag och Richard, en kille fran bussen gjorde det samtidigt. 60 sekunders fritt fall ar en sjukt lang tid. Det var hur kul som helst och jag ska utan tvekan gora det igen.






Direkt efter fallskarmen akte vi till Bungycentret och kikade pa nagra som hoppade ett litet bungy fran en bro. Da bestamde sig jag och nagra andra fran bussen att gora nevis bungy. 134 meter hogt. Helt sjukt. Varldens nast hogsta bungy. Var antagligen hog av adrenalin sa darfor kunde jag gora det samma dag. Jag trodde att jag skulle do nar jag val gjorde det. Det var sa hogt upp sa ni kan inte fatta. Och killarna som jobbade dar var snudd pa otrevliga sa det fanns ingen atervando eller tid for tvek. Det var bara att ga fram till kanten och nar de raknade ner 3-2-1 bungy sa var det bara att dyka. De forsta 2 sekunderna var laskiga, sen kanns det som om man flyger. Hur harligt som helst och antagligen det laskigaste jag nagonsin gjort i hela mitt liv. Men kicken man fick eftet var det basta. Sjalva hoppet var extremt laskigt men ocska vagen upp igen. Nar man hissades langsamt upp 134 meter for att komma tillbaka till vagnen man hoppade ifran. Hade jag pengarna skulle jag nog gora det igen. Men med tanken pa hur mycket vi spenderar varenda dag far jag nog skippa det. Sa jag har rad att komma hem nagon gang. Sa om ni ar i Queenstown maste ni bara gora det!







Ledsen for att jag ser lite smatt galen ut pa i stort sett alla bilder. Tydligen ar det min pose den har resan....

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?