Friday 2 December 2011

Var trip sa langt

Yes! Antligen en snabb data! Har bara langtat att beratta och lagga upp bilder pa vara dagar har i Nya Zeeland. Som jag sa tidigare sa har vi det as bra! Tillskillnad ifran Fiji sa hander det mycket har hela tiden. Och jag alskar det!

Vi borjade i Christ Church bara jag och Ida. Vi stannande dar i tva dagar i vantan pa att sedan ta taget till Graymouth for att hoppa pa Kiwi Experience bussen. I Christ Church fanns det inte sa mycket att gora. Det var valdigt forstort efter alla jordbavningar som varit. Sa vi akte bara till ett shoppingcenter och shoppa lite. "For vi har ju rad med det!" Nej men det var helt ok dar. Det var tydligen en jordbavning dar pa natten ocksa nar vi lag och sov. Laskigt varre. Tur att vi drog darifran dagen efter..

Ja, vi tog iallafall taget till Graymouth. Kom till bussen som hade stannat for att inforskaffa maskerad klader till kvallen. Sa vi blev skickade att shoppa klader ocksa! Outfiten var tvungen att borja pa ett "P", sa vi shoppade tva latsas hastar for att vara Ponny Owners.

Vi hoppade pa bussen och korde till nagot hostel mitt i ingenstans. Och dar var vi hela gruppen samlade, bara vi. Sa vi at middag och sen sa startade partyt! Fyfaaan vad kul det var! Alla korde all in med outfiten och med allt annat. Sa fyfan vilken bra start pa den har resan. Och den har bara blivit battre och battre.
Iallafall, nasta dag drog vi vidare med bussen och korde mot Franz Josef. Nar vi val kom fram startade vi med en hastridning i 2 timmar. Det var jag, Ida och en annan svensk som var ivag. Ida och Karin, som hon heter, ar ju faktiskt duktiga. Bada har hastar hemma, sa jag var ju "nyborjaren". Jag var sjukt radd iborjan men det gick faktiskt valdigt bra! Det var skitkul!

Pa kvallen sen var det fest igen! Dock drog vi till sangen ganska tidigt. For tidigt nasta morgon gick vi upp for en 8 timmar glaciarvandring. Ville inte riktigt vara bakis pa den faktiskt.. Det var skitjobbigt men coolt som fan! Kommer aldrig gora om det igen, iallafall inte 8 timmar. Men det var vart pengarna, helt klart! Vi var bara helt slut pa kvallen. Men efter lite fotmassage sa var vi pa bena igen. Sa vi gick ut och festa igen! Det var ett reggaeband som spelade och det var fullt os! Blev dock valdigt sent, sa jag och Ida har varit doda hela dagen. Det ar fan inte kul att sitta bakis pa en buss som guppar oavbrutet, men vad gor man? Det var en ganska kul bussresa. Alla korde lite karaoke, Ida fega ur, sa jag gjorde det sjalv. Lat hemskt formodligen, men det ar kul!

Nu ar vi i Wanaka for en natt. Jag sa fel tidigare, vi aker till Queenstown imorgon istallet! Sa det kommer bli grymt! Forlat for ett sjukt langt inlagg! Bilder kommer upp nu! Kram /Mimmi

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?