Friday 9 December 2011

Varldens samta backpackers

Jag har nog aldrig mott en samre backpacker an mig och Mimmi. Jag trodde arligt talat att jag skulle vara bra pa att leva fattigt och snalt, men tydligen inte. Med tanke pa att vara pengar inte vaxer pa trad borde vi veeeerkligen inte leva som i gor. Sen vi lamnade Sverige den 17e har vi lagat mat en gang. EN GANG!! Kan ni tanka er. Vi har alltsa atit ute varje dag. Och inte pa det billigaste stallet utan snarare var vi vill. Sa 2 eller 3 ganger om dagen ater vi pa restaurang. Vi ska inte ens prata om vara kvallar i barerna. Har i Queenstown ar det ratt dyrt att kopa dricka i butik sa vi dricker allt ute. Fran borjan till slut = dyrt. Inget snalande med billig forfest pa hostelet, nejnej. Vi har ocksa upptackt friheten i att ha ett eget rum. Dorms ar inget for oss. Det kostar 30 NZD per natt i en dorm (170 svenska kr) men eftersom vi inte gillar att dela rum med andra valjer vi att bo i double. Det kostar 100NZD per natt i stallet. Alltsa ratt stor skillnad. Men det ar det vart, det ar saaaa skont. Utan tvekan vart det. Vi har ocksa en tendens att shoppa mer an vi borde. Sant borde vi verkligen inte gora, men eftersom vi ar flashpackers sa unnar vi oss det. Som ni hor ar det en hel del utgifter, och da ar inte ens alla aktiviteter inraknade. Dar rinner pengarna ocksa ivag. herregud alltsa. Men jag har sa sjukt kul att jag inte angrar nagot. Jag har aldrig alskat ett land sa mycket som jag gor med NZ. Basta destinationen nagonsin. Sa nu ska fattiga jag ga och spendera lite pengar, det ar jag bra pa. Ikvall ar (kanske) var sista kvall i Queenstown, beroende pa om vi far plats pa morgondagens buss eller inte. Vi ska rora oss mot nordon.

Vi har festat varje dag sen vi kom till Greymouth sa ni kan ju tanka er hur vi ser ut. Som ett monster, herregud. Sjukt slitna dygnet runt och kroppen strejkar. Det ska vi fira ikvall. Tjohoooo. Nu ska vi till stranden och jobba pa den icke existerande brannan. Pussss pa er / Ida

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?