Friday 16 December 2011

Nudlar och kackerlackor

Nu har vi antligen forsokt ta tag i det har med backpacking. De kommande dagarna kommer besta av nudlar och morotter. Menyn ar inte sarkilt varierande, men extremt billig och forvanansvart god. Vi pratade igar om att Nz ar frascht och att det inte ar sa mycket kryp har. Det borde vi inte ha gjort. I natt fick vi sallskap av var forsta kackerlacka. Ackligt som bara den. Fran och med nu ska jag halla min vaska stangd dygnet runt. Men det ar val bara att vanja sig, i guess. Det lar ju krylla av dem i bangkok. Igar forade vi ocksa pa takbalkonen pa hostlet = sparar lite pengar. Sa nu kan vara mammor vara stolta. Vi har insett att vi kanske maste jobba for att ha rad att resa. Eller leva som vi gor nu helt enkelt! Det ar inte sa jobbigt som jag trodde det skulle vara, jag antar att man vanjer sig. Lite trakigt att inte kunna ata ute bara.

Sa nu nar vi ar pa sparlage ar det lite jobbigt att det finns massor av butiker har, och att man trottnar allt mer och mer pa packningen. Vad tankte jag med nar jag packade hemma? verkar inte ha tankt alls. Men men, sant ar livet.  Vi lamnar NZ om nagra dagar och jag kommer sakna landet extremt mycket. Hit maste jag komma tillbaka. Jag alskar nz. Basta destinationen jag nagonsin besokt. Visserligen ar jag kanske inte varldens mest beresta manniska men enda. Det ar nog omojligt att inte alska detta fantastiska land.

Nog om det. Hoppas alla mar bra dar hemma och att ni snart far en massa sno sa ni slipper fira jul i regn. Puss pa er alla /Ida

No comments:

Post a Comment

Jaha, och vad fan vill du säga?