Tuesday 20 December 2011

Singapore

Om jag ska vara arlig visste jag inte mycket om Singapore innan jag akte hit, mina forvantningar var alltsa inga. Det jag har fatt hora en hel dela ar att landet ar extremt renligt och emot knark. Pa en lapp vi fyllde i pa planet stog det att knark var lika med dodsstraff. Sa det har vi tankt att forsoka undvika. Men renligheten ar inget vi har markt av. Gatorna har kanns valdigt asiatiska och inte alls kliniskt rena som nagon beratatt for oss. Vi befinner oss antagligen inte i de finaste delarna av Singapore, vi far forsoka kika in dom senare ikvall.

Har ar det inte helt ovantat fuktigt. Vi har ett eget rum som ar hogt i tak och med AC. Och spegel. Det var val de bra grejerna med det har boendet. Vi delar pa en filt som "tacke" och vaggarna ar skirkigt lila. Det kanns som att det ar ett bra boende for insekter. Vi ar nog lite bortskamda med standarden i nz. Har ligger badrummet och koket i samma lokal. Idag ska vi vaga oss pa en dusch. Undra vilka kryp som gor en sallskap da. Gratis internet glomde jag saga. Hur bra ar inte det. De har tre datorer som man har fri tillgang till. Och billigt ar det ocska. Och billigare kommer det bli. Jag gillar det. Att hela tiden behova oroa sig for pengarna ar inte den basta kanslan i varlden.

Vi har tva natter och tva dagar har i Singapore, sen kommer vi rora oss mot Bangkok. Dar kommer vi mota alskade Klara och Tess som vi inte traffat pa flera manader. Kommer bli hur mysigt som helst.

Pussss /Ida

4 comments:

  1. NU KOMMENTERAR JAG, GLAD?!

    ReplyDelete
  2. Hej Ida och Mimmi! Nu är det dan före doppare dan och det regnar hemma i Sverige :( Är ni i Thailand nu? Fin blogg ni har, det är kul och ibland lite mindre kul att läsa eran blogg. Hur som helst så verkar ni ha det bra och vi också :)

    God jul på er önskar Wille Mamma Rolle Niklas Sol och Glaesa!
    Puss och kram

    ReplyDelete
  3. Yoo Galls!!!
    Mitt thai nummer är 0880891028 ;)
    Hör av er så fort ni kommer till Thailand:D

    ReplyDelete
  4. Tung blogg föresten;D
    Kommer ni va på koh pang gang på nyår???

    ReplyDelete

Jaha, och vad fan vill du säga?